Ett liv med migrän

Mamma till en liten tös född 2013. Njuter av att vara mamma och bloggar om allt runtomkring det nya livet. Uppmärksammar migrän vilket jag drabbas av flera gånger i veckan.

Vakna nätter

Kategori: Allmänt

Jaha. Då var man vaken på nätterna. Varför kan man inte få mer än en natt som är bra. Jag har varit vaken minst en gång i timmen sen klockan tio och nu är kl halv fyra på morgonen. Lillan går som en elvisp i sängen och vägrar somna om. Därav bloggandet för att kunna ignorera henne en stund och se vad som händer. Sova verkar inte vara hennes grej inatt. Den här gången är det ialf inte nåt kah ätit. Misstänker att det kan bero på att hon fick en massa intryck igår nu som spelar henne ett spratt. Det har märkts att hon drömt en hel del. Man blir inte direkt motiverad att få till öppna förskolan om det slutar med sömnlösa nätter. Man får se det positiva... Jag vet med säkerhet att jag får sova en halvtimme fram åt förmiddagen. Om klockan hinner bli sex så är det enligt mig ok att ta morgon och dit är det bara 2,5 timme. Heja heja! Ett litet knep för att natten inte ska kännas så lång. 

Nähä! Låta henne ligga i sin säng verkar inte funka. Dags att börja promenera igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: